Uutisiamme

Häme-ohjelma 2018+ -luonnos on nähtävillä

Häme-ohjelma 2018+ on koko Kanta-Hämeen maakunnan tulevaisuuden tekemisen strateginen ohjelma. Se sisältää sekä maakuntasuunnitelman 2040 että maakuntaohjelman 2018–2021.

Maakuntasuunnitelman, eli pitkän tähtäimen strategiset painopisteet ovat kasvukäytävä ja saavutettavuus, monipuolinen asuminen ja hyvinvointi, biotalous ja luonnonvarojen kestävä käyttö, valmistavan teollisuuden mahdollisuudet sekä kansainvälistyminen ja vetovoima.

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 18.9.2017

Hämeen maakuntahallitus kokoontui ensimmäiseen varsinaiseen kokoukseensa maanantaina 18.9.2017. Maakuntahallitus päätti muun muassa asettaa Häme-ohjelman 2018+ nähtäville, käsitteli Kanta-Hämeen maakuntakaava 2040:ä, lausui Hämeenlinnan kantakaupungin yleiskaavasta, myönsi rahoitusta Elinvoimaa Hämeeseen –hankkeelle ja asetti maakunnan yhteistyöryhmän.

Häme-ohjelma 2018+ päätettiin asettaa nähtäville

Tule tekemään Kanta-Hämeen maakuntaa!

Hämeen liitto hakee uusia osaajia Kanta-Hämeen sote- ja maakuntauudistuksen valmisteluun.

Oma Häme -valmisteluun haetaan

• ICT-arkkitehtia
  • Sosiaalihuollon asiantuntijaa
  • Viestintäasiantuntijaa
  • Projektiassistenttia

Tehtävät ovat määräaikaisia 31.12.2018 saakka. Palkkaus ja työsuhteen ehdot määräytyvät KVTESin mukaisesti.

Rahoitusta rohkeille ja nopeille kokeiluhankkeille!

Onko sinulla idea elinkeinoelämän ja yritystoiminnan kasvun edistämiseen? Haluatko vaikuttaa maakunnan elinvoiman kasvuun? Oletko valmis kokeilemaan rohkeasti ja toteuttamaan nopeasti?

Hämeen liitto hakee nyt pieniä, enintään vuoden mittaisia kokeiluhankkeita, jotka keskittyvät elinkeinoelämän ja yritystoiminnan kasvun ja kilpailukyvyn edistämiseen sekä maakunnan elinvoiman lisäämiseen.

Esa Jaatinen ideoi Seppeletalkoot ja sai vuoden 2017 Tahto-palkinnon

Tämän vuoden Tahto-palkinnon sai Esa Jaatinen vahvasta työstä 100-vuotiaan Suomen hyväksi ja yhteisöllisyyden edistämisestä.

Jaatisen ideoima Seppeletalkoot on levinnyt Hämeestä valtakunnalliseksi tapahtumaksi. Seppeletalkoissa vapaaehtoisten kansalaisten tekemät havuseppeleet lasketaan sankarihaudoille itsenäisyyspäivänä 6.12.

Hämeen maakuntavaltuusto valitsi valtuuston puheenjohtajat, maakuntahallituksen, tarkastuslautakunnan ja kesäyliopiston johtokunnan

Hämeen maakuntavaltuusto kokoontui 31.8.2017. Ensimmäisessä kokouksessaan uusi maakuntavaltuusto valitsi valtuuston puheenjohtajat, uuden maakuntahallituksen, tarkastuslautakunnan ja Hämeen kesäyliopiston johtokunnan.

Hämeen maakuntahallituksen päätökset 21.8.2017

Hämeen maakuntahallitus käsitteli ylimääräisessä kokouksessaan muun muassa sote- ja maakuntauudistuksen valmistelua Kanta-Hämeessä ja asetti Kanta-Hämeen väliaikaisen valmistelutoimielimen, nimitti edustajan Itämeren alueen yhteistyöverkoston vuosikonferenssiin ja käynnisti AIKO-rahoituksen jatkuvan haun pienille kokeiluhankkeille.

Kokous oli samalla vanhan maakuntahallituksen viimeinen. Uusi maakuntahallitus kokoontuu ensimmäisen kerran syyskuussa.

Maakuntajohtajan blogi: Muutosvalmistelu ei pysähdy

Kesä kääntyy vääjäämättä kohti syksyä. Viimeisetkin ruskettuneet lomalaiset on pian saatu pyydystettyä takaisin sorvin ääreen. Kesät tapaavat olla uutisvirran suhteen niukkaa aikaa, mutta tänä vuonna tilanne oli toinen. Poliittista draamaa nähtiin sen verran, että uutisilla olisi helposti korvannut keskipaksun kesälomadekkarin. Kesäkuinen hallituskriisi oli terve muistutus siitä, että politiikassa yllättävätkin juonenkäänteet ovat mahdollisia.

Sivut