Digitaalisuutta, yrittäjyyttä ja yhteistyötä - Enterprise 2015 teknologiayrittäjyyspäivät saapuvat Hämeenlinnan Verkatehtaalle lokakuussa

Yritysten liiketoimintaympäristöt muuttuvat nyt nopealla syklillä ja ainoa pysyvä tuntuu olevan jatkuva muutos.

Digitaalisuus luo tähän omat haasteensa, mutta se tarjoaa myös ratkaisuja. Teknologiayritääjyyspäivien aikana kerrotaan tosielämän tarinoita yrittämisestä, kasvusta ja kansainvälistymisestä. Valtakunallinen yrittäjyystapahtuma tarjoaa yrittäjyyttä harkitseville, yrittäjille ja yrittäjyyteen kannustamisen parissa työskenteleville ajankohtaista tietoa ja mahdollisuuden verkostoitumiseen.

Yrittäminen on esillä vahvasti myös maakuntamme yhteisessä Häme-ohjelmassa, jossa tavoitteeksi on asetettu Kanta-Hämettä kehittäminen vahvimmaksi yrittäjyysmaakunnaksi. Lisäksi ohjelma haastaa alueen kaupunkeja, kuntia ja maakuntaa toimimaan yrittäjäaktiivisesti ja huomioimaan yrittäjyysvaikutukset päätöksenteossa. Yrittäjiä puolestaan ohjelma kannustaa toiminaan verkostomaisesti maakunnassa ja Suomessa osallistuen aktiivisesti yhteiskunnan kehittämiseen. Yrittäjäkasvatuksen ja -koulutuksen edistäminen alueen kouluissa ja oppilaitoksissa on myös otettu ohjelmassa esille.

Enterprise 2015 eli yhdeksännet valtakunnalliset teknologiayrittäjyyspäivät järjestetään 6.-7.10.2015 Verkatehtaalla Hämeenlinnassa. Tapahtuman pääteemana on Digitaalisuus muuttaa kaiken? - uusi yrittäjyyden aikakausi.

Tänä vuonna tapahtumassa kuullaan innostavia tarinoita neljän teeman alla. Aiheina ovat digitaalisuuden haasteet, yrittäjyyden uudet mahdollisuudet, valmistavan teollisuuden murros ja biotalous ja hyvinvointi. Tapahtuman teemoissa ovat kattavasti esillä Häme-ohjelman painopistelueet. Puhujina on niin kokeneita yrittäjiä, kuin tuoreita startup yrittäjiä, alan asiantuntijoita unohtamatta esimerkiksi yhteiskunnallisia tukitahoja Suomesta ja Brysselistä.

Tapahtumasta löytyy lisätietoja Enterprise 2015 Teknologiayrittäjyyspäivien verkkosivuilta

Tapahtuman ilmoittautuminen avautui viime viikolla valtakunnallisen yrittäjyyspäivän aattona.

Tilaisuutta ovat olleet mukana järjestämässä useat sidosryhmät – Tekniikan Akateemiset ja Ekonomit, Hämeen Liitto, Hämeenlinnan kaupunki ja Linnan Kehitys, Hämeen kauppakamari, Hämeen Yrittäjät, Hämeen Ammattikorkeakoulu, Hämeen Ekonomit ja Kanta-Hämeen Teknillinen Seura sekä Koulutuskeskus Tavastian Hämeenlinnan Lyseon lukion Luovan yrittäjyyslinjan ja Matkailukillan opiskelijat.

Aluekehitysasiantuntija, Hämeen liitto

Lisää uusi kommentti