Hämeen liitto

Hämeen liitto on juureva ja arkea lähellä oleva Kanta-Hämeen maakunnan vaikuttava asiantuntija- ja kehittäjäorganisaatio.

01

Hämeenlinnan rokotustehtaan toteuttajille myönnettiin kulttuuristipendi valtavasta urakasta

23.5.2022

02

Uuden EAKR-ohjelmakauden ensimmäinen rahoitushaku on avattu

19.5.2022

03

Hämeen maakuntahallitus edellyttää Moreenin eritasoliittymän sisällyttämistä valtion investointiohjelmaan

10.5.2022

04

Hämeen liitto kannustaa työntekijöitään vapaaehtoistyöhön ukrainalaisten auttamiseksi

9.5.2022

Kestävän kasvun Häme

Kestävän kasvun Häme on uudenlainen tekemisen tapa ja ajattelumalli. Se perustuu maakuntamme avaintoimijoiden yhteiseen tahtotilaan Hämeen kehittämisestä.

Maakunta­kaavoitus

Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu ohjaavat arkeemme liittyviä perusasioita, kuten asuntojemme, työpaikkojemme sekä kauppojen ja muiden palvelujen sijaintia kaupungeissa ja kunnissa.

Asumisen Häme

Me hämäläiset asumme oivallisella sijainnilla pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun muodostamassa kasvu-Suomen keskiössä. Maakuntamme on tarpeeksi lähellä, mutta samaan aikaan olemme tarpeeksi kaukana – tarjolla on esimerkiksi monien toivomaa ihmisen mittakaavaista, luonnonläheistä ja jopa maaseutumaista asumistyyliä.

Oma Häme

Kansallisen sosiaali- ja terveysuudistuksen tarkoituksena on taata yhdenvertaiset palvelut kaikille suomalaisille. Kanta-Hämeen alueella hallitusohjelman mukaista sote-uudistusta valmistellaan kahdessa hankkeessa.