Hämeen liitto

Hämeen liitto on juureva ja arkea lähellä oleva Kanta-Hämeen maakunnan vaikuttava asiantuntija- ja kehittäjäorganisaatio.

01

Kansanedustajilta tiukka kannanotto: Pääradan kehittäminen on järkevin raideinvestointi

4.7.2022

02

Hämeen virkistysalueyhdistyksen kotipesä muuttuu

22.6.2022

03

Jyri Sarkkinen aloitti Hämeen liiton kehittämisjohtajan tehtävässä

21.6.2022

04

Elinvoimakatsaus tukee kuntien tilannekuvaa Kanta-Hämeessä

17.6.2022

Hyvää kesää!

Toimistomme on kiinni 4.7.-7.8.2022 välisen ajan.

Kestävän kasvun Häme

Kestävän kasvun Häme on uudenlainen tekemisen tapa ja ajattelumalli. Se perustuu maakuntamme avaintoimijoiden yhteiseen tahtotilaan Hämeen kehittämisestä.

Maakunta­kaavoitus

Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu ohjaavat arkeemme liittyviä perusasioita, kuten asuntojemme, työpaikkojemme sekä kauppojen ja muiden palvelujen sijaintia kaupungeissa ja kunnissa.

Asumisen Häme

Me hämäläiset asumme oivallisella sijainnilla pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun muodostamassa kasvu-Suomen keskiössä. Maakuntamme on tarpeeksi lähellä, mutta samaan aikaan olemme tarpeeksi kaukana – tarjolla on esimerkiksi monien toivomaa ihmisen mittakaavaista, luonnonläheistä ja jopa maaseutumaista asumistyyliä.

Oma Häme

Kansallisen sosiaali- ja terveysuudistuksen tarkoituksena on taata yhdenvertaiset palvelut kaikille suomalaisille. Kanta-Hämeen alueella hallitusohjelman mukaista sote-uudistusta valmistellaan kahdessa hankkeessa.