Hämeen liitto

Hämeen liitto on kansanvaltaiseen päätöksentekoon tukeutuva Kanta-Hämeen maakunnan vaikuttava asiantuntija- ja kehittäjäorganisaatio.

Vihreän kasvun Häme

Uuden maakuntaohjelman, Vihreän kasvun Häme 2022-2025, valmistelu on alkanut. Seuraa työtämme täällä ja somessa ja osallistu mukaan!

Maakunta­kaavoitus

Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu ohjaavat arkeemme liittyviä perusasioita, kuten asuntojemme, työpaikkojemme sekä kauppojen ja muiden palvelujen sijaintia kaupungeissa ja kunnissa.

Asumisen Häme

Me hämäläiset asumme oivallisella sijainnilla pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun muodostamassa kasvu-Suomen keskiössä. Maakuntamme on tarpeeksi lähellä, mutta samaan aikaan olemme tarpeeksi kaukana – tarjolla on esimerkiksi monien toivomaa ihmisen mittakaavaista, luonnonläheistä ja jopa maaseutumaista asumistyyliä.

Oma Häme

Kansallisen sosiaali- ja terveysuudistuksen tarkoituksena on taata yhdenvertaiset palvelut kaikille suomalaisille. Kanta-Hämeen alueella hallitusohjelman mukaista sote-uudistusta valmistellaan kahdessa hankkeessa.

Opiskelijoiden lähtö vaikuttaa asukasluvun laskuun

22.9.2021

Viestintäpäällikkö hyvinvointialueen valmisteluun