Hämeen liitto

Hämeen liitto on kansanvaltaiseen päätöksentekoon tukeutuva Kanta-Hämeen maakunnan vaikuttava asiantuntija- ja kehittäjäorganisaatio.

Häme-
ohjelma 2018+

Häme-ohjelma on kokonaisuus, johon olemme koonneet maakunnan kehittämistarpeet, pitkän aikavälin strategiset tavoitteet sekä valinnat ja keinot näihin pääsemiseksi. Häme-ohjelmaan sisältyy maakuntasuunnitelma 2040, joka linjaa tavoitteita pitkällä aikavälillä ja maakuntaohjelma 2018-2021, johon olemme kirjanneet lähiajan kehittämisen tavoitteet.

Maakunta­kaavoitus

Kaavoitus ja maankäytön suunnittelu ohjaavat arkeemme liittyviä perusasioita, kuten asuntojemme, työpaikkojemme sekä kauppojen ja muiden palvelujen sijaintia kaupungeissa ja kunnissa.

Asumisen Häme

Me hämäläiset asumme oivallisella sijainnilla pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun muodostamassa kasvu-Suomen keskiössä. Maakuntamme on tarpeeksi lähellä, mutta samaan aikaan olemme tarpeeksi kaukana – tarjolla on esimerkiksi monien toivomaa ihmisen mittakaavaista, luonnonläheistä ja jopa maaseutumaista asumistyyliä.

Rapujuhlahaaste!

11.8.2020

Kanta-Häme hienosti esillä Avoimet Kylät 2020 -kartalla

1.7.2020