BSSSC-verkosto

Päivitetty 23. helmikuuta 2020

Toimimme aktiviisesti Itämeren alueen maakuntien verkostossa eli lyhyesti BSSSC:ssä. Nimi tulee sanoista Baltic Sea States Subregional Co-operation. Tämä kansainvälinen verkosto on kustannustehokas tapa pitää yhteyksiä kumppaneihin, vaihtaa kokemuksia ja pysyä ajan tasalla eurooppalaisen kehittämispolitiikan virtauksissa.

Hämäläisiä yhteistyöverkostossa edustaa maakuntahallituksen varapuheenjohtaja Sari Rautio. Hän on ollut BSSSC:n hallituksen toinen suomalaisedustaja vuodesta 2017.

BSSSC:n verkosto kattaa Suomen ja maakuntamme keskeiset lähialueet Itämeren yhteistyöalueella. EU:n Itämeri-strategia ja Interreg-ohjelma ovat merkittäviä kehittämisen ja hankkeiden rahoittamisen välineitä, joiden hyödytnämistä aktiivinen toiminta ja yhteistyö BSSSC:ssä tukee.

Nuoret vahvasti mukana yhteistyössä

Nuorisoverkosto on BSSSC:n sympaattisimpia ja tulevaisuussuuntautuneimpia toimintamuotoja. Hämäläiset ovat nuorisoverkostossa olleet edustettuina vuodesta 2014 lähtien.

Nuorisoverkoston toiminta on meillä sittemmin kytketty Kanta-Hämeen maakunnalliseen nuorisovaltuustoon. Nykyinen Hämeen liiton nuorisoedustaja on Venla Hatakka, joka on myös toinen Itämeren alueen nuorten edustaja BSSSC:n hallituksessa.

BSSSC-verkostosta voi kysyä lisää Hämeen liiton kehittämisjohtajalta, Matti Lipsaselta. Katso yhteystiedot Henkilöstö-sivulta.