BSSSC-verkosto

Päivitetty 15. kesäkuuta 2021

Toimimme aktiviisesti Itämeren alueen maakuntien verkostossa eli lyhyesti BSSSC:ssä. Nimi tulee sanoista Baltic Sea States Subregional Co-operation. Tämä kansainvälinen verkosto on kustannustehokas tapa pitää yhteyksiä kumppaneihin, vaihtaa kokemuksia ja pysyä ajan tasalla eurooppalaisen kehittämispolitiikan virtauksissa.

BSSSC:n verkosto kattaa Suomen ja maakuntamme keskeiset lähialueet Itämeren yhteistyöalueella. EU:n Itämeri-strategia ja Interreg-ohjelma ovat merkittäviä kehittämisen ja hankkeiden rahoittamisen välineitä, joiden hyödyntämistä aktiivinen toiminta ja yhteistyö BSSSC:ssä tukee.

Nuoret vahvasti mukana yhteistyössä

Nuorisoverkosto on BSSSC:n tulevaisuussuuntautuneimpia toimintamuotoja. Hämäläiset ovat nuorisoverkostossa olleet edustettuina vuodesta 2014 lähtien.

Nuorisoverkoston toiminta on meillä sittemmin kytketty Kanta-Hämeen maakunnalliseen nuorisovaltuustoon. Nykyinen Hämeen liiton nuorisoedustaja on Venla Hatakka, joka on myös toinen Itämeren alueen nuorten edustaja BSSSC:n hallituksessa.

BSSSC-verkostosta voi kysyä lisää Hämeen liiton kehittämisjohtajalta, Matti Lipsaselta. Katso yhteystiedot Henkilöstö-sivulta.