Matkamessuilla: Häme - Onnellisten ihmisten sydänmaa

Kanta-Häme on mukana MATKA2019 messuilla Helsingin messukeskuksessa 17.-20.1.2019. Häme - Onnellisten ihmisten sydänmaa on Hämeen liiton koordinoiman messuosaston teemana. Häme esittäytyy messujen käytävillä myös erilaisten roolihahmojen avulla. Häme-osasto on hallissa 6 k 8 käytävällä.

Matkamessut ovat Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma, jossa on lähes 1000 matkanjärjestäjää, matkakohdetta ja matkailualan palveluyritystä yli 80 maasta. Ammattilaispäivä on torstai ja loppuviikon matkamessut ovat kaikille avoin tapahtuma. Tänä vuonna matkamessuilla puhutaan muun muassa kestävästä ja vastuullisesta matkailusta.

Messuille saadaan mukaan myös uutukainen 24-sivuinen Häme matkailuesite. Esite luo isojen kuvien avulla mielikuvaa Kanta-Hämeestä monien mahdollisuuksien sydänmaana.

Messuilla voi osallistua kyselyyn, jossa kartoitetaan vastaajien mielikuvia Kanta-Hämeestä. Kysely julkaistaan www.gotavastia.fi –sivuilla messujen avajaispäivänä. Palkintoina on mm. Petäys Resortin perheviikonloppu, Matin ja Maijan Majatalon yöpyminen, Keskiaikamarkkinoiden 3 päivän festivaalipassi sekä Hakkapeliittamarkkinoiden pääsylippu.

Tervetuloa matkamessuille kanssamme!

Kanta-Hämeessä on hyvä pöhinä matkailun saralla. Uusi matkailuyhdistys ”Elinvoimaa Hämeeseen ry” on aloittanut toimintansa. Yhdistyksen perustaminen on maakunnallisten matkailuyrittäjien yhteinen ponnistus. Myös Kanta-Hämeen maakunta on satsannut matkailuun. Hämeen liitto on sitoutunut vuoden 2018 alusta Visit Finlandin koordinoimaan Western Lakeland -toimijoiden joukkoon. Kanta-Hämeen lisäksi Western Lakeland toimintaan kuuluvat Päijät-Häme, Pirkanmaa ja Keski-Suomi. Kanta-Hämeelle Lakeland-yhteistyö tuo lisää ”harteita” matkailun kehittämistyöhön ja kansainvälisten matkailijoiden houkutteluun alueelle. Kanta-Hämeessä Western Lakeland toimintaa tehdään eri kehittämishankkeiden kautta.

Matkamessut, Jaana Laakso, Hämeen liitto, jaana.laakso@hame.fi, 050 370 1417
Western Lakeland yhteistyö, Minna Takala, Hämeen liitto, minna.takala@hame.fi, 050 526 4648