• Suomi
  • Русский
  • Svenska

Aluekehitysselvitykset

Hämeen liitto tehostaa yhteistyössä eri toimijoiden ja rahoittajien kanssa yksittäisten kehittämishankkeiden vaikuttavuutta. Tärkeimmillä toimialoilla on tehty kehittämishakkeiden linjaukset, joita päivitetään tarpeen mukaan toimialoittain ja poikkitoimialaisesti.

Lisätietoja:
Marko Mälly
maakunnan kehittämispäällikkö

marko.mally@hame.fi

HämePro

HämePro on ammattimaisten aluekehittäjien yhteinen näkemys Kanta-Hämeen kehittämisestä. Kehittäjillä on sama peruspäämäärä: "Ihmiset voivat ja haluavat tehdä työtä ja asua Kanta-Hämeen alueella". Jokaisella kehittäjällä on omat keinonsa perustavoitteen toteutumiselle. Toiminnallisena tavoitteena on, että aluekehittäjien työn vaikuttavuus Kanta-Hämeen alueella paranee ja näkyy vetovoimatekijänä kansallisella tasolla.

Hämeen tärkeimmät ammattimaiset aluekehittäjät ovat valmistelleet maakuntasuunnitelmaa HämePro-työn puitteissa. HämeProssa on muodostettu yhteistä näkemystä maakunnan tulevaisuuden suunnasta.

HämePron skenaariotyössä on neljä yhteisen tekemisen teemaa:

• yrittämisen edellytykset
  • hyvä peruselämä
  • kehittäjien roolit ja yhteistyö
  • vetovoimaa Häme-brändistä

HämePro keskitytty niihin yrittämisen edellytyksiin, joissa yhteinen, maakunnallinen tekeminen on välttämätöntä onnistumiselle, joiden tavoitteista voidaan yhdessä sopia ja joihin aluekehittäjien toimin voidaan vaikuttaa.

Viisi tärkeintä osa-aluetta:

1. Tarvelähtöisen innovaatiotoiminnan kehittäminen