Toimintasuunnitelma

Päivitetty 23. helmikuuta 2020

Olimme maakuntana mukana vuonna 2017 Suomen nuorisovaltuustojen Liitto ry:n kehittämishankkeessa, jossa käynnistettiin Kanta-Hämeen maakunnallisen nuorisovaltuuston toiminta. Maakunnallisten nuorisovaltuustojen perustamis- ja kehittämishankkeen pilottimaakuntina toimivat meidän lisäksi myös Pohjois-Karjala ja Uusimaa.

Hankkeen päätyttyä Kanta-Hämeen maakunnallinen nuorisovaltuusto, tuttavallisemmin MaNu, jatkaa toimintaansa Hämeen liiton tukemana.

Vuonna 2020 maakunnallinen nuorisovaltuusto osallistuu muun muassa maakunnalliseen ilmastotyöhön ja liikennejärjestelmäsuunnitelmatyöhön.

MaNu on mukana myös kansainvälisessä yhteistyössä Itämeren alueen maakuntien verkoston (Baltic Sea States Subregional Co-operation, BSSSC) kautta. Hämeen liittoa ja maakunnallista nuorisovaltuustoa BSSSC-yhteistyössä edustaa Venla Hatakka Lopelta. Venla on BSSSC:n hallituksen toinen nuorisojäsen.

Maakunnallisen nuorisovaltuuston jäsenet ovat maakuntamme kuntien nuorisovaltuutettuja.

Maakunnallisen nuorisvaltuustomme toiminnasta voi kysyä aluekehitysasiantuntijaltamme, Arto Saariselta. Katso yhteystiedot Henkilöstö-sivulta.