Toimintasuunnitelma

Päivitetty 26. elokuuta 2021

Maakuntahallitus perusti kesäkuussa 2021 uuden maakunnallisen nuorisovaltuuston vuosille 2021-22. Vuonna 2021 nuorisovaltuusto osallistuu uuden maakuntaohjelman, Vihreän kasvun Häme 2022–2025, valmisteluun.

Olimme maakuntana mukana Suomen nuorisovaltuustojen liitto ry:n kehittämishankkeessa, jossa käynnistettiin Kanta-Hämeen maakunnallisen nuorisovaltuuston toiminta vuonna 2018. Maakunnallisten nuorisovaltuustojen perustamis- ja kehittämishankkeen pilottimaakuntina toimivat meidän lisäksi myös Pohjois-Karjala ja Uusimaa.

Hankkeen päätyttyä Kanta-Hämeen maakunnallinen nuorisovaltuusto, tuttavallisemmin MaNu, on jatkanut toimintaansa Hämeen liiton tukemana.

Vuonna 2020 maakunnallinen nuorisovaltuusto osallistui muun muassa maakunnalliseen ilmastotyöhön ja liikennejärjestelmäsuunnitelmatyöhön.

MaNu on ollut mukana myös kansainvälisessä yhteistyössä Itämeren alueen maakuntien verkoston (Baltic Sea States Subregional Co-operation, BSSSC) kautta. Hämeen liittoa ja maakunnallista nuorisovaltuustoa BSSSC-yhteistyössä edustaa Venla Hatakka Lopelta. Venla on BSSSC:n hallituksen toinen nuorisojäsen.

Maakunnallisen nuorisovaltuuston jäsenet ovat maakuntamme kuntien nuorisovaltuutettuja.

Maakunnallisen nuorisvaltuustomme toiminnasta voi kysyä aluekehitysasiantuntijaltamme, Arto Saariselta. Katso yhteystiedot Henkilöstö-sivulta.