AVOIMET KYLÄT - Suomen suurin yleisötapahtuma 8.6.

24.05.2019 to 09.06.2019

Avoimet kylät -päivää vietetään jälleen kesäkuun toinen lauantai 8.6.2019.

Avoimet Kylät -päivä on valtakunnallinen tapahtumapäivä, jona sadat kylät ympäri Suomen kutsuvat tutustumaan toimintaansa ja järjestävät tapahtumia. Päivän järjestävät yhteistyössä Suomen Kylät ry, maakunnalliset kyläyhdistykset ja paikalliset yhdistykset ja aktiivit.

Pääradan operointiselvityksellä polku junaliikenteen kehittämiselle yhteysvälillä Helsinki-Tampere-Nokia

Junien liikennöintiä koskeva Pääradan operointiselvitys yhteysvälillä Helsinki‒Tampere‒Nokia on valmistunut. Suunnittelualueena ovat olleet Uusimaa, Kanta-Häme ja Pirkanmaa ja työn ohjausryhmään kuului edustajia yhdeksästä eri organisaatiosta. Työn toteutus on rahoitettu Suomen kasvukäytävän AIKO-rahoituksen hallinnointi ja valmistelun tuki -hankkeesta.

Maakunnallinen soten selvittämistyö käynnistyy kuntavetoisesti

Tiistaina 16.4.2019 kokoontunut Kanta-Hämeen kuntien poliittinen ja virkajohto päätti yksimielisesti käynnistää valmistelut maakunnan laajuisen, kuntayhtymäpohjaisen sote-mallin selvittämiseksi.

Toimeen tartutaan käytännön asioissa viipymättä, vaikka lopullinen sisällöllinen suuntaaminen jääkin osittain vielä odottamaan hallitusohjelman linjauksia.

Страницы