Etusivu / Kanta-Häme / Tietoa maakunnasta / Tervetuloa Hämeeseen!

Tervetuloa Hämeeseen!

Meille Hämeeseen on helppo tulla, sillä sijaintimme on mitä loistavin keskellä Suomen vilkkainta kasvukäytävää.

Meillä on tilaa hengittää. Välimatkat ovat lyhyitä, tarjolla on runsaasti monipuolisia asumismuotoja. Koulumme, palvelumme sekä rauhallinen ja kaunis luontomme ja lukuisat harrastusmahdollisuudet löytyvät läheltä. Helsinkiin ja Tampereelle pääsee tunnissa ja näin laaja työssäkäyntialue tarjoaa hyviä mahdollisuuksia.

Tänne on myös helppo juurtua. Oman kodin rakentajille, perinnetalon saneeraajille, maaseutuasujille ja kerrostalon helppoudesta nauttijoille, jokaiselle löytyy paikkansa. Erilaisuus, monipuolisuus ja yksilöllisyys ovat meille tärkeitä tekijöitä arjen sujuvuuden ja luksuksen rakentamisessa.

Maakuntamme juureva historia ja elävä kulttuurimaisema antavat vankan perusta onnelliselle elämälle. Puhtaan luontomme tarjoamat elämykset ja kaupunkielämän helppous ovat yhtä aikaa mahdollisia hämäläisille. Vaivattomuus lisää elämän nautinnollista aikaa.

Valtavan suuri taide- ja kulttuuritarjontamme houkuttelee osallistumaan, katsomaan ja kokemaan. Eivätkä pääkaupunkiseudunkaan mahdollisuudet ole kaukana.

Suomen parasta asumisen ja elämisen laatua tarjoavat, kauniiden vesistöjen keskellä ja lähellä kaikkea sijaitsevat Hämeen kunnat ovat onnellisten ihmisten sydänmaata. Kiehtova luonto, kestävät kasvualustat yrittämiselle ja elämälle sekä alueen vivahteikas kulttuuritarjonta houkuttelevat valitsemaan Hämeen kunnista sen ikioman kotipaikan.

Tervetuloa hämäläiseksi!