Co-creating the City: Detroit’s Approach to Inclusive Economic Recovery

9.9.2021, klo 16:00 - 17:00

Hämeen liiton YouTube-kanava

Miten vuosikymmeniä jatkunut kaupungin ja sen lähiöiden asukaskato saadaan käännettyä uuteen kasvuun?

Syyskuussa saamme vieraaksemme  Alexa Bushin, Detroitin  itäisen alueen kaupunkisuunnittelujohtajan, jonka intohimona on oikeudenmukaisten ja joustavien kaupunkien luominen. Hän kertoo Detroitin kaupungin ja erityisesti Fitzgeraldin lähiön uudelleennoususta, siitä miten asukasyhteisön mukaan ottamisella on valtavan myönteinen vaikutus kaupunkikehittämisessä ja kaupunkiin sitoutumisessa.

”Muutamme kaksisataa tyhjillään olevaa asuntoa yhteisöllisiksi tiloiksi, naapurustoon rakennetaan hedelmätarhoja ja pölyttäjien elinympäristöjä sekä luonnon oma sadevesijärjestelmä – tähän kaikkeen ovat alueen asukkaat saaneet vaikuttaa ja olla mukana visioimassa. Pienellä rahalla voi saada paljon aikaan. ”

Tilaisuus järjestetään englanniksi. Tilaisuuteen pääsee osallistumaan Hämeen liiton Youtube-kanavalla tästä linkistä tai klikkaa lähetykseen tästä alta: