Live-stream: Kestävän kasvun foorumi

20.1.2022, klo 14:00 - 16:00

Howspace-alusta ja Hämeen liiton YouTube

Tervetuloa seuraamaan suoraa lähetystä Kestävän kasvun foorumista Howspace-alustalle ja Hämeen liiton YouTube-kanavalle!

Koronarajoituksista johtuen siirrämme Kestävän kasvun foorumin verkkolähetykseksi. Mutta ei hätää, avaamme foorumin ajaksi yhteiselle keskustelulle Howspace-alustan, jonne toivomme runsasta osallistujajoukkoa. Lähetystä voi seurata myös Hämeen liiton YouTube-kanavalla.

Jos haluat osallistua Kestävän kasvun foorumin keskusteluihin Howspace-alustalla, niin kirjaudu mukaan tästä: https://kestavan-kasvun-hame.in.howspace.com/ Syötä sähköpostisi ja saat henkilökohtaisen kirjautumislinkin, josta pääset mukaan alustalle.

Foorumi toimii lähtölaukauksena yhteiselle matkallemme maakunnan kehittämisessä. Kokoamme Kanta-Hämeen parhaat joukot yhteen tekemään Kestävän kasvun Häme -maakuntaohjelmaa todeksi.

Kestävän kasvun Häme 2022–2025 -maakuntaohjelma on yhdessä elinkeinoelämän, tutkimuksen ja tieteen, kolmannen sektorin ja julkisten toimijoiden kanssa tehty kantahämäläisten yhteinen strateginen ohjelma-asiakirja. Sen tavoitteita on nyt tarkoitus lähteä toteuttamaan. Näin voimme ohjata yhdessä maakunnan kehittämistä ja esimerkiksi hankerahoituksen kohdentamista entistä vaikuttavimpiin hankkeisiin.

Foorumissa pureudumme huippupuhujien luotsaamana Kestävän kasvun Häme -teemoihin ja kovatasoisessa asiantuntijapaneelissa etsimme yhdessä keinoja taklata elinkeinoelämää ja yrityksiä ravistelevaa osaajapulaa. Foorumin avaa Sitran yliasiamies Jyrki Katainen.

14.00–16.00
Foorumin avaus: Jyrki Katainen, yliasiamies, Sitra: Kasvun megatrendit
Keynote: Mari Walls, rehtori, Tampereen yliopisto: Osaaminen ja tiede TKI-toiminnan ja kasvun tukena
Keynote: Jarkko Pellikka, ohjelmajohtaja, Industrial 5G, Nokia: Arvonluontia verkoston avulla

Paneeli: Osaaminen, työllisyys, osallisuus – kuinka taklaamme akuutin osaajapulan?
Moderaattorina Ville Availa, muutosjohtaja

Panu Ala-Nikkola, general manager, Huhtamäki
Ville Tiainen, toimitusjohtaja, Suomen Aurinkotekniikka Oy
Pertti Puusaari, rehtori, Hämeen ammattikorkeakoulu