Koulutus: Kansainvälisen yhteistyön taitajaksi: Tietoja ja taitoja kansainvälisessä ympäristössä työskentelyyn

18.1.2022, klo 09:00 - 11:00

Hämeen liiton Teams

Häme Goes Global Academyn koulutukset on tarkoitettu kaikille kantahämäläisille toimijoille, kehittäjäorganisaatioille ja yrityksille. Akatemian tavoitteena on vahvistaa Kanta-Hämeen kansainvälistymistä ja kansainväliseen yhteistyöhön liittyviä tietoja ja taitoja.

Häme, Suomi ja koko maailma kansainvälistyvät. Ympärillämme on eri kulttuureista tulevia ihmisiä ja meillä on kontakteja eri maista kotoisin oleviin ihmisiin. Mitä kannattaa huomioida toimittaessa kansainvälisessä ympäristössä, jotta yhteistyö sujuu parhaalla mahdollisella tavalla?

Kulttuuriosaaminen – kulttuurikompetenssi – parantaa kykyä toimia kansainvälisessä ympäristössä. Eri taustoista tulevien ihmisten kohtaaminen voi aiheuttaa haasteita mm. väärinymmärrysten ja erilaisten odotusten ja oletusten vuoksi. Kansainvälisyys on myös suuri mahdollisuus, sillä se luo hyvän pohjan erilaisten näkemysten pohjalta syntyvälle luovalle yhteistyölle ja uuden oppimiselle.

Haasteisiin ja mahdollisuuksiin perehdymme ns. Hofsteden mallin avulla, joka auttaa kulttuurierojen ymmärtämisessä, kansainvälisen yhteistyön ja vuorovaikutuksen tehostamisessa ja kulttuuriosaamisen parantamisessa.

Koulutuksessa käydään läpi myös esimerkkejä eri kulttuurien ominaispiirteistä ja saamme käytännön vinkkejä eri kulttuureista tulevien ihmisten kanssa toimimiseen. Koulutus sopii kaikille kiinnostuneille kantahämäläisille toimijoille ja yrityksille.

Valmentaja

Mira Kivistö, Senior Consultant, ConTe Oy

Valmentaja on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri (kansainvälinen markkinointi) ja valtiotieteiden kandidaatti (kansainväliset suhteet). Hän on suorittanut Hofstede Centren Accredited Lecturer in Intercultural Management -koulutuksen ja opiskellut Cross-Cultural Managementia Ruotsissa. Hän puhuu useita kieliä ja on vieraillut yli 60 maassa.

Kouluttajana Mira Kivistö on saanut positiivista palautetta innostavuudesta ja käytännönläheisyydestä.

Miralla on innostava ja konkreettinen tapa asioiden läpikäyntiin sekä paljon osaamista.

Kouluttajana Mira oli asiantunteva, mutkaton ja tyyliltään pirteä.

Tutustu tästä Häme Goes Global Academyn muihin koulutuksiin.