Häme saa uuden yhteisen tapahtumapäivän Poikkea meille! avaa ovia ja portteja 5.7.2020

Poikkea meille! on tapahtuma, jolloin kuka tahansa voi kutsua ihmisiä kylään. Tavoitteena on, että mielenkiintoiset vanhat rakennukset ja kivasti sisustetut kodit avaavat ovensa sekä persoonalliset puutarhat porttinsa.

Tapahtumapäivänä voi järjestää pop up –kahvilan omalla pihalla tai kokata kylälounaan kylätalolla. Kutsuja määrittelee itse tapahtumansa sisällön ja kellonajat, jolloin vieraat ovat tervetulleita.

Päivämäärä on sama kuin valtakunnallinen Avoimet puutarhat, jotta puutarhaharrastajat voivat halutessaan ilmoittautua molempiin ja saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Tapahtumalla ei ole erillistä järjestäjää, vaan se on ravintolapäivän ja siivouspäivän kaltainen yhteisöllisesti toteutettava päivä. Ajatus Hämeen omasta avoimien ovien päivästä virisi Hämeenlinnan seudun yhdistysten ja kuntien SILTA-yhteistyöverkostossa ja tapahtuman kotipesä luotiinkin koko Hämeen kattavalle meidanhame.fi –sivustolle.

Mukaan ilmoittautuneet kohteet tulevat löytymään osoitteesta meidanhame.fi/poikkeameille.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on jo avattu