Hämeen liiton uusi maakunta-analyytikko on Jukka Lidman

Maakunta-analyytikko vastaa Hämeen liiton ja koko maakunnan tilasto- ja tietopalvelusta sekä ennakointitiedon tuottamisesta. Tärkeimpinä tehtävinään Jukka Lidmanilla on tukea niin liiton kuin maakunnankin strategista suunnittelua, päätöksentekoa ja tiedolla johtamista. Näiden lisäksi keskeinen osa työnkuvaa on yhteistyö Kanta-Hämeen kuntien ja muiden toimijoiden kanssa.

Muuttuva ja ajoittain hektinenkin toimintaympäristö edellyttää nopeaa reagointia, proaktiivista otetta ja oikea-aikaisia vastauksia. Tiedon ja tiedolla johtamisen onnistumiseen vaaditaan osaamista muun muassa maakunnan kehitystä koskevan tiedon hankinnassa ja analysoinnissa.

Odotan suurella mielenkiinnolla yhteistyötä Hämeen liiton ammattilaisten kanssa. Työyhteisön laaja osaamispohja ja moninaiset sidosryhmät takaavat tiedolla johtamisen kehittämisen ja erilaisten tietokokonaisuuksien yhteensovittamisen mitä parhaiten,

Jukka Lidman toteaa.

Analytiikan alan kehitys on Jukka Lidmanin mukaan tällä hetkellä nopeampaa kuin koskaan, ja tämän kehityksen kärkeen hän haluaakin uudessa työssään päästä. Lidman on toiminut pitkään tiedontuotannon ja kehittämistyön parissa.

Viimeiset seitsemän vuotta hän on ollut kehittämässä Forssan kaupungin työllisyydenhoitoa, ja sitä ennen hän toimi pitkään tutkijana ja konsulttina. Maakunta-analyytikon työssä hän pääsee hyödyntämään ja syventämään osaamistaan huomattavasti laajemmin.

Erityisesti elinvoimaan, elinkeinoelämään, hyvinvointiin, työllisyyteen ja osaavaan työvoimaan liittyvät teemat ovat sydäntäni lähellä. Kanta-Häme saa minusta innokkaan tiedontuotannon kehittäjän,

Jukka Lidman lupaa.

Haluan tarjota hyödynnettävää, oikea-aikaista ja luotettavaa tietoa alueemme ja elinkeinoelämämme tarpeita varten. Tulen toimimaan kuntiemme tukena tuottamalla analyyttista tietoa kehittämisen ja päätöksenteon tueksi,

Jukka Lidman jatkaa.

Hän toivoo myös tuovansa toimijoita yhteen, sillä yhteistyöllä saamme vaikuttavaa tietoa yritysten ja asukkaiden hyväksi.

Lisätietoja:

Kuvassa on Jukka Lidman, Hämeen liiton uusi maakunta-analyytikko.

Jukka Lidman

Maakunta-analyytikko, Hämeen liitto