Julkaistu

Hämeen maakuntalippu nousi juhannuksen aikaan keskusteluun

Hämeen maakuntalippu nousi juhannuksena Facebookin Hämeenlinna -ryhmässä keskustelunaiheeksi. Toinen liiton viraston seinätangoissa olevista maakuntalipuista oli nostettu salkoon väärinpäin, niin että Hämeen ilves liehui tassut kohti taivasta.

Kyseessä oli ensikertalainen liputtaja, joka ei ollut huomannut virhettä. Vahinkoja sattuu juhannuksen kiireessä

pahoittelee Kiinteistöpalvelu Kariniemen huoltotyön johtaja Juha Repo
Kuvassa Hämeen maakuntalippu

Hämeen liitto hyödyntää somejulkisuutta, ja kannustaa kantahämäläisiä toimijoita ja asukkaita hankkimaan maakuntalipun, sillä se on tarkoitettu kaikkien käyttöön. Maakuntalipun liputuksella juhlistetaan hämäläisyyttä ja halutaan korostaa kuuluvuutta Kanta-Hämeen maakuntaan, jonka muodostavat kaikki alueen asukkaat, kunnat, yhteisöt ja yritykset. Maakuntalipun voi nostaa salkoon monenlaisina ilon, juhlan ja surun päivinä, sillä Suomessa on varsin salliva liputuskulttuuri. Hämeen maakuntalippua voi käyttää liputukseen itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti juhlavammin Suomen lipun kanssa.

Maakuntalipun voi teettää ja tilata mistä tahansa lipputehtaasta. Painoaineiston voi pyytää Hämeen liitosta: reetta.sorjonen(a)hame.fi