Jyri Sarkkinen on Hämeen liiton uusi kehittämisjohtaja, maakuntajohtajaksi esitetään Toni K. Lainetta

Hämeen liiton kehittämisjohtajan virkaan haki yhteensä 12 henkilöä, joista haastateltiin 5. Heistä kolme lähetettiin soveltuvuustesteihin: Marko Mälly, Jyri Sarkkinen ja Niklas Lähteenmäki.

Maakuntahallitus kävi valinnasta vaalin, jonka tuloksena Jyri Sarkkinen sai 7 ääntä ja Niklas Lähteenmäki 2 ääntä. Äänestystuloksen perusteella Hämeen liiton uudeksi kehittämisjohtajaksi valittiin Jyri Sarkkinen. Lisäksi varalle valittiin Niklas Lähteenmäki.

Jyri Sarkkinen siirtyy tehtävään Humppilan kunnanjohtajan virasta.

Maakuntajohtajan virkaan haki määräajassa 8 henkilöä. Haastatteluihin heistä eteni 4 henkilöä, joista kaksi lähetettiin soveltuvuustesteihin: Jaakko Helenius ja Toni K. Laine.

Päätöksen maakuntajohtajan valinnasta tekee maakuntavaltuusto. Hämeen maakuntahallitus esittää yksimielisesti valtuustolle, että Hämeen maakuntajohtajaksi valittaisiin Toni K. Laine. Maakuntavaltuusto voi valita uuden johtajan hallituksen esityksen pohjalta tai käydä valinnasta vaalin kaikkien maakuntajohtajaksi hakeneiden kesken.