Kanta-Hämeen Elinvoimakatsaus on Datamenestyjät-kilpailun finaalissa

Tilastokeskuksen raati valitsi finalisteiksi Kanta-Hämeen Elinvoimakatsauksen lisäksi Robonomist Oy:n ja MDI:n Kuntakortti-palvelun sekä Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö Itlan Lasten ja nuorten hyvinvoinnin tietopankki Itlaston.

Kuntien tiedolla johtaminen on tänä vuonna hyvin edustettuna finaalissa. Se kertoo siitä, että olemme ajan hermolla. Kovassa seurassa kisataan,

iloitsee maakunta-analyytikko Jukka Lidman Hämeen liitosta.

Hämeen liiton tavoitteena on olla Kanta-Hämeen johtava tiedolla johtamisen asiantuntija, joka palvelee kuntien kehittämistä laaja-alaisesti. Tämän työn tukesi Hämeen liitossa on kehitetty Elinvoimakatsaus, työkalu, joka kokoaa yhteen maakunnan väestö-, työllisyys- ja yritystilastot.

Vertailu muun muassa kuntien ja seutukuntien välillä on tehty helpoksi. Katsaus tarjoaa nopealle lukijalle yhdellä silmäyksellä keskeisten elinvoimaan liittyvien muutosten ja kehityksen seurannan.

Alue- ja paikallistason tiedolla johtamiseen liittyvän tukipalvelun lisäksi Hämeen liitto pyrkii herättämään keskustelua elinvoimaan vaikuttavista tekijöistä.

Katso alta Tilastokeskuksen tekemä esittelyvideo Kanta-Hämeen Elinvoimakatsauksesta, jossa maakunta-analyytikkomme Jukka Lidman kertoo työkalusta tarkemmin.

Tilastokeskuksen tiedote Datamenestyjät-kilpailun finalisteista

Tutustu myös Kanta-Hämeen Elinvoimakatsaukseen