Toni K. Laine aloitti Hämeen maakuntajohtajan tehtävässä

Kuvassa on Hämeen maakuntajohtaja Toni K. Laine.

Toni K. Laine aloitti työnsä maanantaina 15.8.2022. Hämeen liitto on Kanta-Hämeen 11 kunnan muodostama kuntayhtymä ja maakunnan vaikuttava asiantuntija- ja kehittämisorganisaatio. Maakuntajohtajan roolissa Toni K. Laine johtaa erityisesti Kanta-Hämeen ja sen kuntien edunvalvontaa. Tämän ohella hän luotsaa Hämeen liittoa ja sen asiantuntijoita parhaimpiin suorituksiin.

Innokkaana aloitan työt ja yhteistyön Kanta-Hämeessä. Täällä on tehty paljon hyvää, mutta työnsarkaa riittää edelleen,

sanoo maakuntajohtaja Toni K. Laine.

Kansainvälistyminen, kestävä kasvu, osaamisen kehittäminen ja osaavan työvoiman houkuttelu ovat keskeisiä asioita kuntien ja elinkeinoelämän kehityksen ylläpitämiseksi. Sote-palveluiden siirtyminen tarjoaa kunnille mahdollisuuden profiloitua jopa uudelleen ja korostaa omia vahvuuksiaan.

Hämeen alueen yritysten kansainvälistymisen ja viennin edistäminen tulee olemaan entistä tärkeämpää lähitulevaisuudessa. Elinvoimainen maakunta tarvitsee useita kehittyviä ja vetovoimaisia toimialoja, jotta maakunta, sen asukkaat ja yritykset voivat hyvin ja menestyvät,

toteaa Toni K. Laine.

Edunvalvonnassa keskeistä tulee olemaan erityisesti päärataan liittyvien kysymysten ratkaiseminen Hämeen eduksi. Lisäksi suunnittelupöydällä on muitakin tärkeitä liikennehankkeita, joiden edistäminen on erittäin tärkeää maakunnan saavutettavuuden kannalta,

Toni K. Laine jatkaa.