Julkaistu

Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 Etelä-Suomessa -webinaarisarja

Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus järjestävät Teams-webinaarisarjan, jossa kerrotaan mm. uuden ohjelman sisällöistä, rahoituksen hakemisesta ja muutoksista hankkeiden toteuttamiseen.

Ajankohdat, aiheet ja ilmoittautuminen

Katso webinaarisarjan kutsu ja ilmoittautuminen tästä (pdf)
1.11. klo 13–15: Ohjelmakauden 2021–2027 kick-off, Teams
Ohjelmakauden aloitustilaisuudessa esitellään yleisellä tasolla mm. Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 -ohjelman sisältöjä ja muutoksia hankkeiden toteuttamiseen. Järjestäjinä Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus.
10.11. klo 9–11: EAKR-ohjelmasisällöt 2021–2027, Teams
Webinaarissa kerrotaan Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) sisällöistä; aiheina mm. ohjelman EAKR-toimintalinjat ja -erityistavoitteet, kohderyhmät sekä valtakunnalliset toimenpidekokonaisuudet ja ekosysteemisopimukset. Järjestäjinä Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus.
17.11. klo 9–11: ESR+-ohjelmasisällöt 2021–2027, Teams
Webinaarissa kerrotaan Euroopan sosiaalirahasto plussan (ESR+) sisällöistä; aiheina mm. ohjelman ESR+-toimintalinjat ja -erityistavoitteet, kohderyhmät sekä valtakunnalliset toimenpidekokonaisuudet. Järjestäjänä Hämeen ELY-keskus.
24.11. klo 9–11: EAKR-rahoituksen hakeminen, Teams
Webinaarissa kerrotaan EAKR-rahoituksen hakemisesta ja hakuprosessista käytännössä. Järjestäjinä Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus.
1.12. klo 9.00–11.00: ESR+-rahoituksen hakeminen, Teams
Webinaarissa kerrotaan ESR+-rahoituksen hakemisesta ja hakuprosessista käytännössä. Järjestäjänä Hämeen ELY-keskus.
9.12. klo 9–11: Kustannusmallit 2021–2027, Teams
Webinaarissa esitellään rahoitettavien EAKR- ja ESR+-hankkeiden yksinkertaistettuja kustannusmalleja, erityisesti flat rate -mallien sekä lump sum- eli kertakorvausmallin käyttöä hankkeissa. Lisäksi käydään läpi eri palkkakustannusmallien (ns. tuntitaksa ja vakiosivukulu) soveltaminen hankkeissa. Järjestäjinä Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus.
16.12. klo 9–11: Rahoitusta ohjaavat strategiat, Teams
Webinaarissa tutustutaan EAKR- ja ESR+-rahoitusta ohjaaviin strategioihin, mm. maakuntien älykkääseen erikoistumiseen ja maakuntaohjelmiin sekä kansallisiin ilmasto- ja ympäristöstrategioihin. Järjestäjinä Etelä-Suomen maakuntien liitot ja Hämeen ELY-keskus.

Webinaarien tiedot erikseen rakennerahastot.fi-sivujen Etelä-Suomen tapahtumakalenterissa