Vuoden hämäläisiä on tänä vuonna yli 6 000: palkinnon saivat koronaa vastaan kamppailleet soteammattilaiset

Palkinto jaettiin Kanta-Hämeen keskussairaalassa. Yle oli paikalla seuraamassa palkitsemistilaisuutta. Vuoden hämäläinen valittiin 21. kerran.

Vuoden hämäläinen on tänä vuonna Vuoden hämäläiset. Palkinnon sai koko maakunnan perus- ja erikoisterveydenhuollon sotehenkilöstö. Heitä on yhteensä yli 6 000.

Palkinnon perusteena on sotehenkilöstön ponnistelu kaikkien kantahämäläisten terveyden puolesta vaikean koronapandemian aikana. Terveydenhuollon ammattilaiset ovat työskennelleet alati muuttuvassa tilanteessa oman jaksamisensa rajoilla. Tunnustuksella osoitetaan kunnioitusta tehokkaasti johdetulle ja pitkäjänteiselle työlle.

Palkinnon vastaanottivat Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Sally Järvelä, osastonylilääkäri Tuomas Rosberg, sairaanhoitaja Jenna Järvinen sekä sairaalahuoltajat Tiina Herrala ja Pirjo Linden.

Lisätietoa:

Kuvassa Vuoden hämäläinen -palkinnon vastaanottajat vasemmalta oikealla: osastonylilääkäri Tuomas Rosberg, sairaalahuoltajat Tiina Herrala ja Pirjo Linden, sairaanhoitaja Jenna Järvinen sekä Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin johtajaylilääkäri Sally Järvelä.

Hämeen liiton ja Yle Hämeen valitsema Vuoden hämäläinen palkittiin 21. kerran. Viime vuonna tunnustuksen sai 16-vuotias lukiolainen, ilmastoaktivisti Atte Ahokas Jokioisilta. Palkinto jaetaan ansioituneelle kantahämäläiselle.

Kuva: Nina-Keski-Korpela / Yle